instagram

čtvrtek 27. srpna 2015

Cool places #Berlin





Berlín je úžasný, inšpiratívny, inovatívny. Je to presne miesto, kde chcete vo svojich 20tich rokoch žiť a objavovať samých seba. 
Myslela som, že ho poznám. Ano niektoré veci sa nemenia a ostávajú stáť tam, kde boli, ale o tých sa dočítate asi v každom nudnom sprievodcovi. Zažiť reálny Berlín sa nedá iba tak. Musíte vedieť kedy a kam a hlavne v tomto "organizme" žiť.

Rady/ tipy/ triky kam vyraziť určite nikdy nie sú na zahodenie, ale najlepšie je aj tak miesta a mestá objavovať postupne. Presne, ako si zamilujete určitých ľudí každýkrát, keď sa s nimi vidíte viac a viac, takisto to je aj s Berlínom. A to ma na ňom mega baví.

Mesto plné betonu a skrytých parkov. A tak sa stále vraciam na turistické miesta ako Mauer Park alebo Kauf dich glucklich ale na druhej strane objavujem neustále nové. Pre všetkých, ktorých zaujíma alternatívny Berlín a pre všetkých mojich známych, ktorým zabúdam odpovedať na messages. Pači- zoznam mojeho "to do" ! 




Múzeá

Mám jedno obľúbené múzeum - Hamburger Bahnhof, do ktorého sa nesmierne rada vraciam. Stále. Je dosť jedno, čo vystavujú, lebo väčšinou je to proste skvelé aj tak. Múzeum moderného umenia bola kedysi železničná stanica a nachádza sa hneď vedľa naozajstnej hlavnej stanice Hauptbahnhof, takže tam úplne ľahko trafíte a nezablúdite. ;)
Druhá galéria na mojom “to do” liste je Berlinische Galerie. Minulý týždeň v nej bola Paulína aj s DannyRose a myslím, že boli obe nadšené. Výstavy fotiek a hlavne krásne priestory. Takže ak ste v Berlíne a zrovna prší, určite sa tam vyberte!
Helmut Newton má v Berlíne svoje vlastné múzeum fotografie. A to je úplne skvelé. Jeho najslávnejšie fotky, ale aj osobné veci a vybavenie bytu. Plus do toho na fotkách občas zahliadnete okrem nahých žien aj niekoho veľmi povedomého. Mladý Karl (Lagerfeld!) O ano! 



Café 

 Ak chcete pracovať a byť na wifi, bežte do St.Oberholz Café, kde vlastne pracujú úplne všetci. A taktiež s tým celé café ráta. Je to také vysunuté pracovisko veľa freelancerov a budete sa tam cítiť ako doma. Alebo aj lepšie. 

Daluma
Môj najnovší objav je práve toto miesto v Prenzlauerbergu. Všetko bio a dobré a krásne. Plus majú pred vchodom veľké drevené schody/ pódium, na ktorom sa skvelo číta pri vašej matcha coffee z kokosového mlieka.

Super miesto, kde som v posledných dňoch strávila naozaj veľa času je café Westberlin. Nábytok skoro celý pochádza od škandinávskeho Hay a stoličky sú Vitra. Okrem dizajnového nábytku ponúkajú aj biolimonády a skvelú kávu. Najviac mega sú ale všetky tie indie časopisy a magazíny, ktoré si môžete k svojej šálke kávy nachvíľu požičať.  

Okrem týchto 3 super skvostov nemôžem vynechať ani Spreegold v Prenzlauerbergu plný paleo dobrôt alebo Kauf Dich Glucklich pri Mauer Parku, ktorý je takisto plný dobrôt. Nezdravých nezdravých dobrôt ako waffle, palačinky a zmrzka. (prednedávnom však napríklad začali robiť aj vegánske waffle, čo ma veľmi potešilo)



Jesť

Naozaj sa najesť a nie iba veggiecurrywust? Okej, v tom prípade mám na mysli hneď niekoľko nových miest.
Bowl patrí do siete Veganz (v nich je napríklad aj pražské Puro) a okrem klasického café nájdete na poschodí aj veľmi dobrú reštauráciu s glutenfree vecičkami, šalátové misy od výmyslu sveta a bio limonády. Vlastne sa tu cítite ako taký lepší človek. :D 

Sem musíte ísť pokiaľ milujete burgre! Black Cat ! A dokonca aj veggie glutnfree burgre. Preto sme sem išli my. A hlavne kvôli ich bio hranolkám, ktoré su proste neskutočné. Najlepšie na "čiernej mačke" je ale ich obsluha. V živote som nezažila niekoho tak mega milého a úprimného. Ak by bol v tomto mojom liste nejaký bodovací systém, tak Black Cat má plný počet! 






Prinzessin Garden a Parker Bowles

Tieto dve miesta sa nachádzajú hneď pri sebe, keď vyleziete von z metra na Moritz Platz.
Prinzessin Garden je záhrada- doslova. Všetko, čo sa vypestuje sa automaticky používa v kuchyni. Takže systém, ktorý je najviac šetrný k prírode a k životnému prostrediu. Okrem toho super pre vás- proste win win. Ak by sa vám predsa len nechcelo sedieť medzi stromami a máte chuť na trochu iný koncept, tak henď naproti je ParkerBowles  s asi najlepším chia pudingom na svete! ;)




Concept Stores

O super Concept stores som písala pre Fashion MAP tuto!

Ale ak by som mala odporučiť moje dva najobľúbenejšie tak je to predsa len Voo store, skrytý v Kreuzbergu na dvore. So super oblečkom, vecami do domu, knihami ale aj kávou.
A potom Temporary Showroom v Prenzlauer Bergu, kde majú občas super zľavy a hlavne mega milý personál. 

(No a ak sa chystáte na nejaký nočný život v tomto bohužial moje poznatky ostali na úrovni z roku 2012. Takže tu.)




Užite si Berlín, dúfam, že sa vám pár mojich rád hodí a navštívite super miesta. ;)
Určite mi dajte vedieť, ak máte nejaké nové tipy a triky kam zájsť. Ja budem len rada, pretože to mesto je božie a je treba ho nonstop objavovať!

Foto: Tomáš Gál 



5 komentářů:

  1. Hamburger Bahnhof je nase srdcovka ♥ !

    a Berlin ti neskutecne slusi .)

    OdpovědětVymazat
  2. Aach škoda že nebol článok skor, bola som tam pred týždňom :(

    OdpovědětVymazat
  3. pěkné :)

    http://somethingbykatep.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Silvi, dojdi ma nabuduce kuknut do Klunkerkranich-u ;-) A ano, aj ja WESTBERLIN mozem!

    OdpovědětVymazat
  5. We have the lucky chance to wear the replica watch recently.Aside from this however, a replica handbags is as much a part of your overall look as your footwear is, so your replica Christian actually has the power to make or break your outfit.

    OdpovědětVymazat

you make my day! thanks :)