instagram

úterý 26. května 2015

Local Fashion ageing








Ako teenager som sa dospievania bála. Prišlo mi to doslova hrozné. Historky, ako som v 17stich závidela 15-tkám, sú už mojim evergreenom.  Ale zrazu mi to prestalo vadiť.
Ak by som ostala navždy v mojich teen rokoch a myslela si, že to je to najviac ever, zmeškala by som toho naozaj veľa. 

Vďaka starnutiu - proste jednoducho žitiu v čase, ktorý sa evidentne nezastavuje, som:
1. začala sa zaujímať o lokálnu módu
2. zistila, že mám alergiu na alkohol ( kebyže to neskúsim neviem, že ano :D)  
3. začala mať rada zeleninu  
4.  prestala nenávidieť beh a jesť každé ráno Nutellu
5.  začala mať rada priateľky mojich bývalých

 To, že je spoznanie lokálnej módy u mňa na prvom mieste, nie je náhoda. Jedna zo zásadných vecí a nielen pracovne, bolo uvedomenie si, že tu vôbec niečo, ako lokálna produkcia a designéri sú. Ako holka z Trnavy som nikdy nevnímala domácu scénu. Najväčší fashion zážitok boli sobotné výjazdy s maminkou do Rakúska a miestne Kenvelo. 

Zajedno vtedy návrhár pre mňa akurát tak znamenal "Mikloshko" a TO pre mňa predstavovalo kopec teatrálnych a drahých "rób", ktoré "celebrity" nosia na ples. (Nehladiac od toho, že väčšina si šaty aj tak iba požičiava). Za ten čas, čo som začala mať rada zeleninu :D sa zmenilo veľa vecí aj v tomto. Slovenské značky už dávno neznamenajú teatrálne 90 roky. Sú to mladé fresh brandy ako Drevená Helena, Dearfriends, a keďže žijem v Prahe pre mňa ešte obľúbenejšie,  ODIVI, La Formela, WEMOVE sa dostávajú k slovu. Myslím, že to je práve tým, že okrem mňa stihli zostarnúť aj iní ľudia. Holky a chalani - proste designéri, ktorí videli medzery a cítili, že nás "trh" je pripravený na určitý posun. Vďaka tomu sa rozvíja nová subkultúra. ( ano nosiť lokálne veci je stále ešte len vec pár ľudí, ale každý m rokom k tomuto počtu pribúdajú noví a noví.) 

Myslím, že sme prvá generácia, ktorá si môže do svojho šatníku automaticky zaradiť okrem HM-ka aj lokálnu produkciu bez toho, aby sme sa nechystali na ples podnikateľov ale práve naopak. V lokálnych veciach vyrážame do parku alebo na rande. Je príjemné mať na sebe fakt dobré veci. Podporujúce ekonomiku krajiny, v ktorej žijete, šikovných ľudí a zároveň nevyzerať ako každý druhý.  

Ja to osobne nazývam Fashion ageing. Naša spoločnosť, naša generácia, my sme konečne dostatočne "zostarli", aby nám nosiť lokálne veci prišlo nielen cool. S týmto vývojom pribudlo dosť návrhárov, aby bolo zase na druhú stranu z čoho vyberať. "Vďaka" komunizmu sme prvá generácia, ktorá môže formovať lokálny fashion svet s úplne čistou hlavou a fresh ideami.

Čo vy a lokálne módne značky? Vnímate ich? Máte nejaké obľúbené? 









(top a sukňa z S/S 15 ODIVI, batoh od Matt&Nat z urbanlux.cz  - žiadna koža a recyklované plasty <3, tenisky VANS, doplnky H&M) 

foto: ( od rahého) Tomáš Gál 

2 komentáře:

  1. tak sukně a top je úplně super! a alergie na alkohol to mám taky :D děs!

    OdpovědětVymazat
  2. I ever traveled to Shoulder Bag where I felt less than alone in my love of replica watches. Stores and advertising dedicated to fine timepieces are literally everywhere. It’s a watch-crazy culture, and anyone who has ever felt a lack of Replica handbags interest from their peers when it comes to fine timepieces need only travel to this important Chinese city to fit in. Hong Kong is not Replica Watches just about.

    OdpovědětVymazat

you make my day! thanks :)