instagram

úterý 26. května 2015

Local Fashion ageing








Ako teenager som sa dospievania bála. Prišlo mi to doslova hrozné. Historky, ako som v 17stich závidela 15-tkám, sú už mojim evergreenom.  Ale zrazu mi to prestalo vadiť.
Ak by som ostala navždy v mojich teen rokoch a myslela si, že to je to najviac ever, zmeškala by som toho naozaj veľa. 

Vďaka starnutiu - proste jednoducho žitiu v čase, ktorý sa evidentne nezastavuje, som:
1. začala sa zaujímať o lokálnu módu
2. zistila, že mám alergiu na alkohol ( kebyže to neskúsim neviem, že ano :D)  
3. začala mať rada zeleninu  
4.  prestala nenávidieť beh a jesť každé ráno Nutellu
5.  začala mať rada priateľky mojich bývalých

 To, že je spoznanie lokálnej módy u mňa na prvom mieste, nie je náhoda. Jedna zo zásadných vecí a nielen pracovne, bolo uvedomenie si, že tu vôbec niečo, ako lokálna produkcia a designéri sú. Ako holka z Trnavy som nikdy nevnímala domácu scénu. Najväčší fashion zážitok boli sobotné výjazdy s maminkou do Rakúska a miestne Kenvelo. 

Zajedno vtedy návrhár pre mňa akurát tak znamenal "Mikloshko" a TO pre mňa predstavovalo kopec teatrálnych a drahých "rób", ktoré "celebrity" nosia na ples. (Nehladiac od toho, že väčšina si šaty aj tak iba požičiava). Za ten čas, čo som začala mať rada zeleninu :D sa zmenilo veľa vecí aj v tomto. Slovenské značky už dávno neznamenajú teatrálne 90 roky. Sú to mladé fresh brandy ako Drevená Helena, Dearfriends, a keďže žijem v Prahe pre mňa ešte obľúbenejšie,  ODIVI, La Formela, WEMOVE sa dostávajú k slovu. Myslím, že to je práve tým, že okrem mňa stihli zostarnúť aj iní ľudia. Holky a chalani - proste designéri, ktorí videli medzery a cítili, že nás "trh" je pripravený na určitý posun. Vďaka tomu sa rozvíja nová subkultúra. ( ano nosiť lokálne veci je stále ešte len vec pár ľudí, ale každý m rokom k tomuto počtu pribúdajú noví a noví.) 

Myslím, že sme prvá generácia, ktorá si môže do svojho šatníku automaticky zaradiť okrem HM-ka aj lokálnu produkciu bez toho, aby sme sa nechystali na ples podnikateľov ale práve naopak. V lokálnych veciach vyrážame do parku alebo na rande. Je príjemné mať na sebe fakt dobré veci. Podporujúce ekonomiku krajiny, v ktorej žijete, šikovných ľudí a zároveň nevyzerať ako každý druhý.  

Ja to osobne nazývam Fashion ageing. Naša spoločnosť, naša generácia, my sme konečne dostatočne "zostarli", aby nám nosiť lokálne veci prišlo nielen cool. S týmto vývojom pribudlo dosť návrhárov, aby bolo zase na druhú stranu z čoho vyberať. "Vďaka" komunizmu sme prvá generácia, ktorá môže formovať lokálny fashion svet s úplne čistou hlavou a fresh ideami.

Čo vy a lokálne módne značky? Vnímate ich? Máte nejaké obľúbené? 









(top a sukňa z S/S 15 ODIVI, batoh od Matt&Nat z urbanlux.cz  - žiadna koža a recyklované plasty <3, tenisky VANS, doplnky H&M) 

foto: ( od rahého) Tomáš Gál 

1 komentář:

  1. tak sukně a top je úplně super! a alergie na alkohol to mám taky :D děs!

    OdpovědětVymazat

you make my day! thanks :)